Content marketeers en SEO marketeers hebben goud in handen. Deze marketeers beschikken namelijk over de ultieme onderdelen om online goed vindbaar te zijn. Echter is het bereiken van de ideale mix wel een dingetje. Hiervoor moeten content marketeers en SEO marketeers hun krachten bundelen en het beste van beiden combineren om te scoren. Scoren in Google, maar juist ook bij gebruikers, mensen van vlees en bloed. Wil jij weten hoe jij content schrijft waar zoekmachines én gebruikers blij van worden? Lees de 4 tips van internet marketing bureau METMEER en ga aan de slag!

# Tip 1: Content schrijven waar behoefte aan is

SEO en Content marketing draaien om het creëren van content. Echter niet zomaar om content creatie, het gaat om het maken van inhoud waar je doelgroep écht behoefte aan heeft. Om te achterhalen welke content behoeften je doelgroep heeft kun je gebruik maken van Google Keyword Planner en Google trends. Met deze tools breng je in kaart hoe vaak er maandelijks wordt gezocht naar een zoekwoord (het zoekvolume). Google trends geeft je daarnaast inzicht in zoektrends. Door gebruik te maken van cijfers en trends speel je in op actuele informatie behoeftes en interesses.

# Tip 2: Customer journey benutten

Om nog beter aan te sluiten op de content behoeften van je doelgroep is het van belang om ook de customer journey te benutten. Elke zoekmachine gebruiker bevindt zich namelijk in een andere fase van de customer journey en heeft daardoor behoefte aan andere inhoud. Speel met je content in op deze verschillende fasen: awareness, consideration, action en loyalty. Zo neemt de relevantie én daarmee de waarde van je content toe voor gebruikers. En dat is dan weer goed voor je vindbaarheid in zoekmachines.

# Tip 3: Semantische teksten gebruiken

Ook goed voor je online vindbaarheid in zoekmachines is om semantische teksten te gebruiken. Zoekmachines worden steeds slimmer en kunnen daardoor steeds beter verbanden leggen tussen taal en samenhang. Door synoniemen en semantische teksten (bijvoorbeeld tuin, buiten, tuinmeubelen etc.) te gebruiken in je artikelen is het voor zoekmachines als Google makkelijker om te begrijpen waar de inhoud over gaat. Bovendien lezen artikelen met een logische samenhang duizendmaal prettiger dan een artikel dat volstaat met dezelfde zoekwoorden. En dat is nog steeds het belangrijkste doel van Google: de juiste, beste en meest waardevolle informatie bieden aan gebruikers.

# Tip 4: User generated content inzetten

De laatste tip die wij je in dit artikel willen geven is om user generated content in te zetten. User generated content is content die door gebruikers (consumenten, bloggers etc.) wordt gecreëerd. Dit soort content is het meest authentiek en geloofwaardig. Bedenk campagnes waarbij je jouw doelgroep uitlokt om reviews te schrijven, foto’s in te sturen of op een andere manier bijdragen aan het creëren van content over jouw bedrijf of merk.