Contentmarketing is essentieel voor het binnenhalen van klanten, het is zaak om kennis te presenteren zodat de klant er meer van wilt weten. Contentmarketing kun je natuurlijk op meerdere kanalen inzetten, bijvoorbeeld op je website, e-mail en mond-tot-mond. Een goede content strategie is dus van belang om op elk kanaal duidelijk en consistent over te komen. Zorg er dan ten laatste voor dat jouw content altijd up-to-date blijft. In dit artikel geven we een paar tips voor de content die onderdeel is van jouw e-mail marketing.

Content is koning

Welke content wil jij daadwerkelijk delen uit de organisatie? En wat wilt de ontvanger van de e-mail nou daadwerkelijk lezen? Content is daarom het belangrijkste waar je je op moet richten en dus niet op allerlei commerciële acties die jij binnen de organisatie hebt lopen.

Maak geen reclame

Probeer de content in te zetten als een informatiebron en niet zo zeer als een advertentie. Probeer dus marketingtermen en acties te vermijden, richt je vooral op de informatie en kennis die je wilt delen en probeer daar zo nodig een call-to-action bij te zetten.

Verhaal

Wanneer het verhaal klopt en interessant is voor de lezer zal het veel eerder overgaan tot meer informatie dan wanneer hij/zij alleen aanbiedingen ziet. Waar vaak mist wat nou echt de oplossing voor de klant zou zijn.

Doelgroep

De content komt veel beter over wanneer het goed aansluit bij de lezer, denk daarom in doelgroepen. Elke lezer heeft weer een andere relatie met jouw als bedrijf, daarom is het zaak om 3 of 4 verschillende content strategiën te hebben in de mail, een voor parners, een voor klanten etc.